Kategorie
Kamenný obchod
Adresa:
Malé náměstí 129
Hradec Králové
500 02
Otevírací doba: | ||
Po-Pá | 9-12:30 | 13-17:45 |
So | 9-12 |
Nahlédněte do našeho obchodu
Více informací...
STRING QUARTET NO. 1 IN E MINOR "FROM MY LIFE" / STRING QUARTET NO. 2 IN D MINOR - SMYČCOVÉ KVARTETY
Smetana - Pavel Haas Quartet
Kategorie: | Gramodesky / Klasická hudba |
Nakladatelství: | Supraphon SU 4172-1 |
Rok vydání: | 2019 |
Kvalita desky: | M (Mint) [?] |
Další informace: | Vinyl je nový, zatavený. Bedřich Smetana – Smyčcový kvartet č. 1 e moll "Z mého života" 1. Allegro vivo appassionato 07:43 2. Allegro moderato a la polka 05:43 3. Largo sostenuto 09:05 4. Vivace 06:10 Bedřich Smetana – Smyčcový kvartet č. 2 d moll 5. Allegro 05:32 6. Allegro moderato. Andante cantabile 05:50 7. Allegro non piú moderato, ma agitato e con fuoco 04:46 8. Finale. Presto 02:53. Bedřich Smetana – Smyčcový kvartet č. 1 e moll „Z mého života“ (1876), Smyčcový kvartet č. 2 d moll (1882–83) PAVEL HAAS QUARTET: Veronika Jarůšková – 1. housle Marek Zwiebel – 2. housle, Pavel Nikl – viola Peter Jarůšek – violoncello Po kvartetním Janáčkovi a vavříny ověnčeném Dvořákovi (Gramophone Award 2011 „Recording of the Year“) nyní Pavel Haas Quartet vložil všechny své síly do služeb hudby Bedřicha Smetany. Jakkoli je jeho komorní tvorba velmi skromná, každé z těch děl je bez nadsázky jedním ze základních kamenů české komorní hudby – osobní, často se silnou autobiografickou výpovědí. Oba kvartety napsal v závěru života, postižen hluchotou. První kvartet „Z mého života“ je programní: „Chtěl jsem totiž si vyobrazit v tónech běh svého života. Skladba jest takřka jen soukromá, a proto úmyslně psána pro 4 nástroje, které jakožto v přátelském úzkém kruhu mají o tom hovořiti mezi sebou, co mne tak významně hněte.“ Kvartet č. 2 jakoby už patřil do 20. století – mj. nekonvenčností kompozičního řešení, jež u Smetanových současníků budila rozpaky. Smetana je pro Pavel Haas Quartet volbou zřejmou a jasnou – žádný dramaturgický objev. Objevné může být „pouze“ pojetí. Soubor nehledá odlišnost vnějšími prostředky, nesází na extrémy; jejich jinakost spočívá v úsilí proniknout k samému jádru díla a ve strhující plnosti. Jak tedy vyzní nadčasový Smetana ve století jednadvacátém? Působivou odpověď najdete na této nahrávce. |